ΑΚΡΟΑΣΗ ΓΙΑ ΕΥΕΞΙΑ

Η καλοσυντονισμένη ακρόαση είναι δυνατόν να σου αλλάξει τη ζωή!

Το έργο του Alfred Tomatis υπογραμμίζει τον κρίσιμο ρόλο του αυτιού στη ζωή μας, Yπογραμμίζει επίσης μερικές από τις γνωστές λειτουργίες του αυτιού, όπως η ισορροπία, ο συντονισμός και η ακοή, καθώς και άλλες λειτουργίες που δεν είναι τόσο γνωστές και, κατά συνέπεια, είναι έκπληξη για πολλούς.

Η ιδέα ότι το αυτί λειτουργεί ως δυναμό, ότι “φορτίζει” τον εγκέφαλο μέσω των ήχων υψηλής συχνότητας , μπορεί αρχικά να φαίνεται μόνο μια φανταχτερή ιδέα μέχρι τη στιγμή που θα αποκτήσει κάποιος την εμπειρία αυτής της φόρτισης. Ο ζωτικός ρόλος του δεξιού αυτιού στην επεξεργασία της γλώσσας είναι μια άλλη σημαντική ανακάλυψη που έγινε από τον Tomatis που βοηθά στην κατανόηση των μαθησιακών δυσκολιών των παιδιών και των ενηλίκων.

Το τέστ ακρόασης (τέστ ψυχοακουστικής διερεύνησης)   είναι ένα νέο και συναρπαστικό εργαλείο για τη διάγνωση ενός ευρέως φάσματος προβλημάτων και  για τον  σχεδιασμό θεραπευτικών παρεμβάσεων. 

Και τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, έδειξε ότι η επιθυμία μας να ακούσουμε – ή να μην ακούσουμε – επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε  τους ήχους, και αυτό στην συνέχεια επηρεάζει πολλές πτυχές της ζωής μας.

 Ένα από τα κύρια θέματα που ο Tomatis  συνεχώς τόνιζε ήταν ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της ακοής και της ακρόασης. Ενώ η ακοή είναι μια παθητική δραστηριότητα, η ακρόαση απαιτεί την επιθυμία, την δέσμευση και την προσοχή. Η ακρόαση απαιτεί πράγματι όλη την ύπαρξη μας: τόσο το σώμα όσο και το νου μας. 

Ο Tomatis απέδειξε ότι πολλά προβλήματα προκύπτουν όταν δεν ακροώμαστε καλά. Τα προβλήματα αυτά, όμως, εξαφανίζονται όταν εκπαιδευτούμε να ακούμε πιο αποτελεσματικά. Η αξία των ιδεών Tomatis , συνίσταται τελικά στην ικανότητα τους να θεραπεύουν.  Στα παιδιά, η μέθοδος είναι  ιδιαίτερα ωφέλιμη για την

θεραπεία προβλημάτων του αιθουσαίου , αισθητηριακά προβλήματα ένταξης, στην ομιλία και μαθησιακά προβλήματα καθώς και προβλήματα συμπεριφοράς. 

Ενήλικες που πάσχουν από χαμηλό επίπεδο ενέργειας, αναβλητικότητα, έλλειψη κατεύθυνσης ή προβλήματα ακρόασης μπορούν επίσης να επωφεληθούν από τις εφευρέσεις  Tomatis .

Τέλος, οι άνθρωποι που θέλουν να μάθουν μια ξένη γλώσσα, να τονώσουν την δημιουργικότητα τους, να βελτιώσουν τις μουσικές τους δεξιότητες, οι ηθοποιοί και οι τραγουδιστές που θέλουν να βελτιώσουν την φώνηση τους ή τη φωνή τους, θα ωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από τη μέθοδο TOMATIS®.

Στην πραγματικότητα, όταν η ακοή βελτιώνεται ως αποτέλεσμα της θεραπείας Tomatis, η ζωή παίρνει ένα διαφορετικό χρώμα, και ότι θεωρούνταν αδύνατο μπορεί ξαφνικά να γίνει δυνατό.  

Σε πολλά παιδιά και ενήλικες, η θεραπεία συχνά οδηγεί σε μεγαλύτερη εξωστρέφια, μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και μια πιο αισιόδοξη προοπτική για τη ζωή που ξεπερνά τις δυσκολίες του παρελθόντος και επιτρέπει ένα νέο ξεκίνημα.

Από την αρχή, η έρευνα του Tomatis  ήταν προσανατολισμένη στην ανάγκη να βρεθούν πρακτικές λύσεις που θα ανακουφίσουν τον πόνο των πελατών του.   Η θεωρία του για την ακρόαση προέκυψε ως αποτέλεσμα μιας συνεχούς εναλλαγής μεταξύ έρευνας και χιλιάδων κλινικών παρατηρήσεων. Για να εξηγήσει τις πολλές και συχνά εκπληκτικές αλλαγές στους πελάτες του, ο Tomatis έπρεπε να ενσωματώσει τη θεωρία του για τις πρόσφατες ανακαλύψεις του σε διάφορους επιστημονικούς κλάδους: νευρολογία, γνωστικές  επιστήμες,  εκπαίδευση,  γλωσσολογία και  ψυχολογία.  Νωρίς στην έρευνα του, ανακάλυψε ότι η ακοή και η ομιλία συνδέονται.  Με λίγα λόγια, η φωνή μας μπορεί να παράγει μόνο τις συχνότητες που ακούμε καλά.

Ο Tomatis κατέληξε στο συμπέρασμα ότι “ο άνθρωπος είναι ένα αυτί” και ότι ολόκληρο το σώμα είναι χτισμένο ως κεραία για να λαμβάνει και να εκπέμπει ήχους. Ακόμα η καλής ποιότητας εκπομπή και λήψη εξαρτάται από την καθετότητα του σώματος – γεγονός που αποδεικνύεται περίτρανα από το γεγονός ότι παιδιά που θεράπευσε βελτίωσαν την λεκτική τους απόδοση  μόλις απέκτησαν καθετότητα (η στάση του σώματος τους έγινε πιο όρθια).

Λαμβάνοντας υπόψη τον αντίστοιχο ρόλο του αιθουσαίου και του κοχλία, και τα δύο μέρη του έσω ωτός , ο Tomatis τόνισε ότι η καθετότητα βοηθά τον κοχλία να λειτουργεί άριστα, να αναλύει με ακρίβεια τους ήχους. Προκειμένου να είναι σε θέση να ακούσει όλο και πιο λεπτούς ήχους , το σώμα πρέπει πρώτα να συντονιστεί ώστε να γίνει μια τέλεια κεραία.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο Tomatis ανέπτυξε μια ηλεκτρονική συσκευή που τροποποιεί τη μουσική κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να εκπαιδεύσει τόσο την αίθουσα όσο και τον κοχλία  για  να  λειτουργούν άψογα.    

Αυτή την συσκευή την ονόμασε “ηλεκτρονικό αυτί”.  Παρατηρώντας πως αντιδρούσαν οι πελάτες του στην ακουστική διέγερση, επίσης, οδηγήθηκε να μελετήσει προσεκτικά τις σχέσεις μεταξύ ακρόασης και ψυχολογίας.

 Ένα από τα πράγματα που παρατήρησε ήταν ότι υπήρχε σαφής σχέση μεταξύ του τρόπου που οι άνθρωποι ακούν και του τρόπου που συμπεριφέρονται  και ασθάνονται.   Σιγά-σιγά ο Tomatis άρχισε να συνειδητοποιεί ότι η ακρόαση μας θα μπορούσε εύκολα να διαστρεβλωθεί από τις περιστάσεις και τα τραύματα, της ζωής ή της εκπαίδευσης. Αυτές οι στρεβλώσεις εμπόδιζαν συχνά τους πελάτες του να ακροώνται:  άλλοι έχασαν την ικανότητα να αντιλαμβάνονται με ακρίβεια ορισμένες συχνότητες, άλλοι δεν μπορούσαν πλέον να κάνουν διακρίσεις στις διαφορετικές τονικότητες, κλπ.

Αυτό επηρέαζε όχι μόνο το πώς άκουγαν  τους άλλους, αλλά παραμόρφωνε επίσης τον τρόπο με τον οποίο άκουγαν τον εαυτό τους, και αυτό πιθανώς επηρέαζε την ψυχολογική τους κατάσταση με πολύ δυσλειτουργικούς τρόπους. Το τεστ ψυχοακουστικής  διερεύνησης  ήταν και παραμένει το εργαλείο για τη διάγνωση των προβλημάτων.

Η μοναδική μέθοδος διέγερσης  για την αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι το “ηλεκτρονικό αυτί”,  το οποίο με την εξάλειψη των αιτίων της κακής ακρόασης,  οδηγεί στην αποκατάσταση της ψυχολογικής  ευεξίας.

Ο Tomatis παρατήρησε  ότι πολλές από τις δυσκολίες ακρόασης των πελατών του, ξεκίνησαν  από την παιδική ηλικία, για παράδειγμα, ήταν αποτέλεσμα των τραυμάτων γέννησης, προβλημάτων υγείας, ανεπαρκούς ανατροφής των παιδιών ή εγκατάλειψης τους. Οι συνθήκες ζωής συχνά οδηγούσαν  σε μια ασυνείδητη άρνηση να ακούσουν. Για την αναζωπύρωση την επιθυμίας να ακούσουν, ανέπτυξε μια μορφή θεραπείας. Προσπάθησε να αντιγράψει τις διαφορετικές ηχητικές φάσεις που περνάει ένα παιδί όταν μεγαλώνει. Αυτό τον οδήγησε να χρησιμοποιήσει μια καταγραφή της φωνής της μητέρας που φιλτράρεται  για να μιμηθεί αυτό που το έμβρυο  μπορεί να ακούσει στη μήτρα.  Πράγματι, η φάση αυτή ακολουθείται από ένα “ηχητικό τοκετό” και ολοκληρώνεται με μια σειρά από φωνητικές ασκήσεις, των οποίων το επίπεδο

δυσκολίας ταιριάζει με την εξέλιξη της απόκτησης της γλώσσας στα παιδιά. Εν ολίγοις, η θεραπευτική μέθοδος που σχεδιάστηκε από τον Tomatis δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την παροχή ενός καλού περιβάλλοντος για να μεταδώσει στον πελάτη μια σταθερή αίσθηση ασφάλειας και την ενίσχυση του ή την επιθυμία να ακούσει με βέλτιστο τρόπο. Η ακουστική θεραπεία επιδρά πρώτα στο σώμα, ειδικά στην καθετότητα,  στην ισορροπία και στον συντονισμό. Στη συνέχεια, σταδιακά επηρεάζει άλλους τομείς,  και αυτό οδηγεί σε μια αίσθηση γενικής ευημερίας και εσωτερικής ελευθερίας που βελτιώνει τόσο την λήψη όσο και την  εκπομπή των πληροφοριών. Είναι σαν μια αίσθηση ψυχολογικής αναγέννησης  που επιτυγχάνεται με την βελτίωση της ακρόασης.

Ο  Tomatis  συνήθιζε να λέει ότι η  θεραπεία  TOMATIS® ήταν σαν μια “σπίθα” που  μπορεί να  προκαλέσει αλλαγές και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν  περισσότερο τις  εγγενείς δυνατότητες τους.   Τελικά,  είναι στο χέρι τους να αποφασίσουν πόσο θέλουν να ακούσουν, να “πυροδοτήσουν” και να αφυπνίσουν τη ζωή τους.

Similar Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *