Ο Alfred Tomatis απέδειξε ότι η παραγωγή της φωνής συμπεριλαμβανόμενου και του τραγουδιού είναι αποτέλεσμα της καλής ακρόασης. Ένας τραγουδιστής πρέπει να είναι σε θέση να ακούσει καθαρά τη συχνότητα που θέλει να τραγουδήσει αλλά και να μπορεί να ακούσει καθαρά και τη δική του φωνή. Η ικανότητα να ακούει κάποιος τη δική του φωνή, τον βοηθά να αναλύει και να ρυθμίζει την ένταση, την πιστότητα και την ποιότητα της φωνής του. Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι οποιαδήποτε δυσλειτουργία στην ακρόαση έχει ως αποτέλεσμα κάποια δυσλειτουργία στην παραγωγή της φωνής ή στο τραγούδι.
Η αυτοακρόαση επιτυγχάνεται όταν μεταδίδεται σωστά μέσω της οστέινης αγωγιμότητας, δηλαδή μέσω των οστών του σώματος και κυρίως μέσω του κρανίου. Για τη σωστή αυτή μετάδοση χρειάζεται η ομαλή λειτουργία των δύο μυών στο μέσο αυτί, ο ρόλος των οποίων είναι να ελέγχουν και να απορροφούν όλες τις δονήσεις που μεταδίδονται στο εσωτερικό αυτί. Μέσω του Ηλεκτρονικού αυτιού κινητοποιείται ο μηχανισμός ελέγχου της φωνής και αποκαθίσταται η ποιότητα της φωνής. Έτσι, ανάλογα με τη δυσκολία που υπάρχει η μέθοδος μπορεί να βοηθήσει σε:
- Απροθυμία για τραγούδι
- Δυσκολία ή καταπόνηση της φωνής στην ομιλία ή στο τραγούδι
- Έλλειψη ευχέρειας λόγου
- Έλλειψη ορθότητας και σωστής έκφρασης
- Έλλειψη διακύμανσης της φωνής, πολύ χαμηλή ή πολύ υψηλή ήρινική
- Έλλειψη εκφραστικότητας της φωνής, συντονισμού της φωνής ή του επιτονισμού
- ‘Ελλειψη ελέγχου της έντασης της φωνής (πολύ δυνατή ή πολύ χαμηλή)